I Väntans Tider!

Kommentera
Jaa, då tar vi det från början..
Jag drev ju en annan blogg tidigare men med tanke på helt ny livstil som
väntar runt hörnet passar jag på att starta en ny blogg med ny inriktning och
struntar helt enkelt i det gamla..  Kort och gott om mig :

Namn:  kalla mig Egoqueen
Bor: någonstans i Sverige
Ursprung: Västra Afrika
Ålder: 26år
Civilstånd: Sambo, Förlovad och på tok för höggravid!

Jag väntar just nu mitt första barn tillsammans med min Mr.J
och tillsammans går vi igenom massor av olika prövningar i ett ..

Jag Kan faktiskt inte tro att jag sitter här och skriver att JAG väntar barn..
Låter som ett dåligt skämt... jag har varit ganska diskret under hela graviditeten,
diskret med att visa upp min runda gravidmage, försiktig med att berätta för folk
och framför allt skriva det såhär offentligt... det hade sina små förklaringar!!
Jag hade turen och har "bara" gått upp 9kg såhär långt, det glädjer mej otroligt! 
det är nu dags att stolt visa upp min vackra tjocka mage...  Man skall trots allt vara
stolt tjockis under graviditeten har jag fått höra.. jag bär trots allt på något värdefullt!

Jag är redan inne i vecka 40,, och  är beräknat till 3é april
DVS: nu på tisdag... jag har dock ingen tålamod, sista månaden har varit
rent plågsamt... jag hatar ju väntan, jag är en nyfiken individ och ändå vet vi inte
om det blir en flicka eller pojke.. familj och bekanta tror sig veta, och alla gissar på flicka!
Min låtsasbror Robban verkar tvärsäker på flicka, såpassa att han nu har skaffat oss en 
Hello Kitty Barnvagn haha.. kan ju bli rätt skoj om det poppar ut en pojke! 

En sak är säkert, jag trodde aldrig att jag skulle sitta här och skriva om barn,
om graviditet.. visst har jag alltid haft önskan om barn & familj, men trodde inte den drömmen
skulle besannas, trots 26år på axeln så känner jag mig fruktansvärt ung, kanske för
att jag inte riktigt har gjort så mkt vettigt i livet.. .. har bara gjort det jag velat och tyckt om,
allt annat har jag struntat i.. varit allt för lat och helt enkelt inte brytt mig om ett skit som inte rör mig i ryggen..
sen så kan jag inte ljuga om att jag har hållit mig ung genom åren;) men vi får se hur länge det kommer hålla! 

jaja, nog om allt och inget, den här bloggen kommer att handla om mig, från Egoqueen till Ego-mami
Mina dagar innan jag kan kalla mig själv för mamma och livet efter förlossningen..  mitt nya liv
i ett nötskal kryddat med lite för mycket attityd! Kom och ta del om du har ballar av stål! 
Nu måste jag vila ryggen Bye/Ego