En Sorts Kärlek

Kommentera

Jag läste boken "en sorts kärlek" för ett tag sedan och blev stark berörd..
Det är en av de ärligaste och sorgligaste böcker som har skrivits enlig min mening!

En sorts kärlek är en omtumlande självbiografisk roman om Sten och Carmen,
Sten och Carmen är det snygga storstadsparet med ett till synes perfekt liv.
De är båda unga och framgångsrika inom reklamsvängen, de tillhör Amsterdams
innekretsar och är lyckliga föräldrar till en liten dotter. Gott om både pengar och vänner.

Men tillvaron vräks omkull när de får beskedet att Carmen har bröstcancer.
Medan hon tvingas till att byta ut sin bekymmerslösa livsstil mot en evighet av
sjukhusbesök och strålbehandlingar uppför sig Sten sig som den stöttande och
förstående maken, på dagarna - på nätterna blir han desto mer hämningslöst utlevande.

Plötsligt ställs den otrogne rumlaren Sten inför det faktum att hans fru är döende.
Hur ser äkta kärlek ut?  Hur ska en god make vara?

Ray Kluun är född 1964 och bosatt i Amsterdam. 2001 miste han sin 36-åriga fru i cancer.
Kluun for med sin då treåriga dotter till Australien och skrev En sorts kärlek som blivit en
enorm bästsäljare över hela Europa
.

Jag rekommenderar boken väldigt stark men varna för känsliga läsare..
men i vilket fall såg jag att filmen hade kommit ut och jag hade så otrolig höga förväntningar...
dessvärre uppfyllde inte filmen mina förväntningar... visst var den okej men ingenting mot boken..
Ni som behöver något riktigt bra att läsa rek jag "en sorts kärlek"